Produk Sekolah Vernakular Dalam Proses Pembinaan Negara Bangsa

6 05 2011

Luahan dari blog AKU PEDULI APA (A.P.A.)

Kenapa Pemimpin Kita BANGANG sangat ?

Macam macam analisa dan tafsiran yang telah dibuat oleh pemimpin kita tentang sentimen masyarakat Cina terhadap orang Melayu dan Kerajaan.Setiap kali habis PRU ke,PRK ke atau PRN ke mulalah pakar bijak pandai samada pemimpin politik atau penganalisa politik tepi gelanggang keluar teori masing masing.Semua nak tunjuk pandai nak tunjuk hebat mengulas keputusan sesuatu pilihanraya.Pusing punya pusing last last sampai kat teori BN tak dapat sokongan orang Cina lagi.Kalau itulah yang nak dibagitau pada kita semua,aku rasa cucu aku yang umur 5 tahun tu pun tahu.Malam itu bila menonton siaran langsung keputusan PRN Sarawak cucu aku duk tergolek depan tv sambil menyonyot botol susu nya.Bila aku tanya “Asik siapa menang?”,dia jawap”BN..”.Aku tanya lagi,”Apa pasal BN kalah kat tempat Cina?”,dia jawap “Cina mana suka orang Melayu,Cina makan babi”

Kalau jawapan yang sama Perdana Menteri dan para pemimpin nak bagitau aku dan rakyat,bermakna otak korang dengan cucu aku yang berusia 5 tahun tidak banyak bezanya.Korang ini bangang ke apo?Teori yang sama sejak 2008 tapi tak jugak boleh selesaikan !Hanya satu je cara penyelesaian nya..tak ada lain.Tak payah sekolah tinggi tinggi,tak perlu belajar sampai Oxford atau Cambridge.Tak perlu nak kaji dan tak perlu nak analisa sampai habis dakwat pen.Hanya satu je kena buat…

HAPUSKAN VENAKULAR !

HAPUSKAN SEKOLAH CINA !

HAPUSKAN SEKOLAH TAMIL !

Selagi binatang ini korang tak hapuskan selagi itulah masaalah integrasi kaum tidak akan tercapai!Korang buatlah 1Malaysia ke,2Malaysia ke atau RibuRibu Malaysiake jawapan nya tetap sama!Ianya tidak akan membawa rakyat Malaysia dalam satu kesepaduan kebangsaan yang bernama Malaysia.Korang nak aku ulang lagi sekali?Kalau perlu aku ulang nanti aku bawak cucu aku tu kat Putrajaya,korang kumpul semua menteri yang ada nanti cucu aku bagi breifing…

Payah benar ke korang nak faham yang sistem persekolahan yang wujud hari ini tidak mencerminkan semangat 1Malaysia yang korang salak pagi petang siang malam tu.Macam mana Cina nak ada semangat kenegaraan bila kiblat diaorang masih kat ‘tongsan’ nun jauh kat Tembok Besar Cina negara datuk moyang dia orang.Sama juga dengan orang India bila masih duk usung gambarMahatma Ghandi bukan gambar YDP Agung dan Tamil Tiger jadi idola mereka.

Aku semasa kecil ada ramai kawan baik dikalangan budak Cina dan India,tapi anak anak aku yang berjumlah 9 orang ini tidak ada sekor pun kawan baik mereka dari kaum ini.Kalau ikut teori Oxford,apa maknanya itu?Ini beerti,generasi muda sekarang sudah terlalu jauh terpisah jika nak banding dengan generasi terdahulu macam aku ini.Kalau generasi aku,generasi korang wahai pemimpin… PUPUS.. apa akan terjadi nanti?Nak suruh diaorang keluar pedang samurai bertempur sesama sendiri.Korang pembuat dasar,korang penggubal undang undang,takkan tak ada kekuatan nak mansuhkan sekolah venakular ini?Inilah kilang kilang yang mengeluarkan Cina cavaunist dan kiasu selama ini.Inilah juga kilangnya yang mengeluarkan Sivaji The Boss sekian lama.Korang tak nampak ke atau memang buta akal?Macam mana korang harap Cina dan segelintir India ini nak sokong kerajaan bila sejak kecil lagi secara halus mereka ini didoktrinkan dengan pemikiran membenci Melayu?Aku rasa dihati kecil setiap produk sekolah Cina dan India ini ada tersimpan perasaan bencikan orang Melayu.Hanya masa je akan menentukan bila mereka akan beramai ramai bangun menentang kita.Media bahasa Cina dan politikus kaum Cina ini juga tidak membantu untuk merapatkan jurang pemisah ini.Bahkan merekalah pencetus ‘perjuangan halus’ bangsa ini yang matlamat akhirnya tak payah aku nak ulang banyak banyak kali.Tapi kalau tak tahu juga..nanti korang tanya cucu aku.Jadi menyalaklah Tuan PM kita 1Malaysia siang malam pagi petang dengan niat nak menyatupadukan rakyat Malaysia.Tapi pada mereka 1Malaysia tak lebih dari alatuntuk mereka meminta itu dan ini,dan setakat ini ianya amat berkesan sekali.Jadi bila PM angkat telunjuk kelangit dan melaung Satu Malaysia,mereka juga turut berbuat demikian tapi sambil membayangkan ianya ‘jari tengah’sambil dalam hati mungkin mereka berkata F**K U ! STUPID !


Actions

Information

One response

8 05 2011
f4689

Setujua 100%, hapuskan sekolah cina/india. Macam mana nak integrasi kalau muka pun tak nampak. Pendukung sekolah cina/india hanya penting diri sendiri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: