Soal Pendidikan Jangan Diabaikan

10 03 2012

 

Bumbung Sekolah Nak Runtuh..

Tolong amek perhatian lah. Neh kalau runtuh kena pelajar kan tak pasal2 masuk hospital jek. Bukan nak politikkan ke apa tapi amek perhatian pasal benda neh membabitkan nyawa.. kalau runtuh kena kat diri sendiri dan diri sendiri yang meninggaldunia takde orang nak kesah pun der.. cuma risau kalau kena kat budak2 sekolah ka, cikgu2 sekolah ka apa ka..
Lihat berita kat bawah neh ;
KUANTAN – Keadaan bumbung salah satu bangunan sebuah sekolah kebangsaan di sini yang hampir tercabut menjadikan ibu bapa tidak senang duduk selepas menghantar anak-anak ke sekolah.


Lebih membimbangkan, bahagian bawah bumbung yang rosak itu menjadi tempat permainan pelajar-pelajar ketika waktu rehat atau waktu pulang sekolah.

Seorang penjaga, Abdul Majid Ahmad, 63, berkata, dia yang setiap menghantar dan mengambil cucunya, Noor Aina Shafiqah Mohamad Shukri, 9, di sekolah berkenaan tidak mahu ada murid yang tercedera akibat kecuaian orang lain.

“Saya bimbang jika dibiarkan, satu hari nanti ada yang tercedera kerana saya lihat semakin hari bumbung itu sudah semakin jatuh,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, kawasan bahagian bawah bumbung itu juga tidak diletakkan tanda amaran supaya pelajar tidak menghampiri tempat itu.

Abdul Majid berkata, sebelum ini, ibu bapa pernah membuat aduan berkaitan masalah itu ketika mesyuarat PIBG – SH-

Arhh sudah, kuantan rupanya. Tolong alert lah. Ada ahti lagi nak menglynas..konon selamat. Bab bumbung sekolah pun fail. Kot ye pun mampu jaga keselamatan penduduk cuba utama kan benda yang dah terang2 nampak tak selamatnya dulu bagi membuktikan bn benar2 konsisten dalam menjaga keselamatan penduduk.
Neh yang ringkas dan cikai pun lembab nak bertindak lagi mao menglynas? Buat lawak jek der.. lue fikirlah sendiri. Bai
Bujang Senang : Tue kalau runtuh boleh buat topic bumbung sekolah runtuh.. asyik bumbung stadium dan parlimen jek jadi hujah.. muahahah

Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: