Usaha “Mencinakan” MALAYsia terus berleluasa – Sememangnya wajar ditarikbalik kerakyatan mereka

19 10 2011

Sebuah terbitan bulan Mei daripada SUARA PERKASA

 

“Keadilan untuk Lim Lian Geok”

Suntingan oleh SemasaMay 10, 2011


Kuala Lumpur 10Mei2011: Perkasa di maklumkan melalui satu laporan berita berbahasa Cina dan Engeris keluaran tempatan telah menyiarkan berita bahawa satu perhimpunan bagi melancarkan kempen yang di beri nama “Keadilan untuk Lim Lian Geok” telah di adakan pada hari Ahad baru baru ini di Dewan perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur (Kuala Lumpur and Selangor Chinese Assembly Hall)

Terdapat hampir 600 orang dari pelbagai NGO Cina termasuk Zong Dong hadir di majlis tersebut. diantara lain majlis tersebut diadakan adalah bagi mendesak kerajaan agar mengembalikan kerayatan mendian Lim Lian Geok yang di telah dilucutkan kerana menuntut agar sekolah jenis kebangsan Cina di beri status dan bantuan sama rata saperti sekolah kebangsaan (bantuan penuh kerajaan).

Jelas sekali disini mereka ini cuba bermain semula dengan isu kesamarataan didalam pelbagai bentuk, walaupun semasa era Tun Dr Mahathir perkara tidak pernah di layan dan sekolah jenis kebangsaan Cina masih terus kekal beroperasi.

Perkasa memandang sirius dengan desakan kaum Cina yang tidak habis habis mendesak kerajaan untuk memberi kesamarataan pada sekolah mereka sedang mereka lupa kerajaan sudah cukup baik membiarkan sekolah jenis kebangsaan ini terus beroperasi.

Melihat pada desakan desakan yang mereka buat pada ketika ini (di ketika kerajaan di lihat lemah) tidak salah jika di anggarkan bahawa terdapat tangan tangan ghaib atau kerja kerja menyemai pemikiran komunis masih menebal untuk terus menghasut segelintir kaum Cina ini dan oleh itu adalah wajar mereka ini di dakwa di bawah akta asutan,

Perkasa akan membuat laporan polis berikutan dengan majlis “Keadilan untuk Lim Lian Geok” , yang mana difahamkan bahawa mendiang telah ditarik kerayatan dan mati 26 tahun dahulu,Ini bererti ianya telah lama meninggal dunia dan tidak memerlukan kerayatan semula, mesti ada sesuatu yang tersembunyi menjadikan mereka beria ia untuk menuntut “keadilan” buat Lim.

Untuk tindakan segera kepada pihak berkuasa, Perkasa memohon agar mereka mereka yang bertindak sebagai penganjur majlis ini perlulah di tarik semula kerayatan mereka dan dikeluarkan senarai sebagai daftar pengundi.


Actions

Information

One response

19 10 2011
arjuna waspada

Saudara ,izin kan saya,
Saya sokong semua saranan Perkasa.
Perhimpunan ini dan desakkakan yang ujud , kesemuanya (outcomes results) akibat dasar bapak vernakular crap kelainan unconventional engage inclusive sivil liberties human rights populist plural 1M, Najib.
Kalau kita meninjau sejarah,tak lama sangat dulu, pada 16 Disember 2009,Bapak vernakular nyatakan” we are liberal, has assured all 60 independent chinese schools in the country that they can continue without any interference”
Dia suka di puji olih chauvinists”Chinese community leaders have lauded Najib’s ,bapak vernakular call for all malaysians to learn mandarin.
sokongan padu di beri olih TS Pheng Presiden Hua Zong”–16 Disember 2009.
Sdra Sdra Alif Ba Ta dan Perkasa yang kasih kan Melayu,tidak bolih salahkan Hua zong dan chauvinist cina saperti anak beranak Ah beng l*nc*u boh kuak atau KOK KOK KOK atau dua sepupu perak, Sitiawan, 10% pun.
Kemelayuan kita usaha usaha kementerian Pendidikan dan usaha PLKN dan social kontract kita di tikam belakang dan di derhakakan olih musuh melayu dalam selimut memakai baju 1M. Owam putih kata we ARE sabotaged, ARE, bukan WERE,by 5th kolumnist bapak vernakular.
Saya cadang pada parlimen sesi sekarang, usul perletakkan jawatan Presiden UMNO.Bapak vernakular…
arjuna waspada
changkat lobak

*Comment edited by Admin

Leave a comment