“SATU BAHASA SATU BANGSA SATU NEGARA” tidak perlu dinodai oleh “1-Malaysia” yang mencelarui identiti negara bangsa

19 11 2012
  • Remember when KEMPEN SSS was first launched by the Deminegara community? It was way back in August 2009.. over 3 years ago..
  • LOOK AT THE LOGO BELOW and read the tagline when the KEMPEN SSS Logo was designed by (presumably) a member of the Deminegara community. What does the tag line say?
Now read, HOT FROM THE OVEN… latest article by KijangMas of Deminegara.
(You melayu or me-LAYU or malaiyoos or malai lembus MUST READ this article by KijangMas)

—>>>> CLICK HERE !!! <<<—

and  BEAR THIS 3-YEARS AGO KEMPEN SSS TAGLINE IN MIND !!!:-
SATU BAHASA SATU BANGSA
 SATU NEGARA
Apakah tagline yang dipilih sempena Bulan Bahasa Kebangsaan tahun ini?
What say you Mr. BAPAK VERNAKULAR?

Between sips of bad coffee and soggy burrito in a place chock full of people, I observed the American berbagai bangsa tapi satu bahasa phenomenon in action. You see, Americans come in all colours and origins. My Santa Monica zipcode alone has over 120 ethnic/national groups. Malaysian diversity is nothing compared to these parts. But unlike confused Malaysia, these people proudly speak in one language — English — although less than a third of Americans have English-speaking ancestors. 

“hey its interesting to see these people, irrespective of colour or creed, communicating clearly and confidently in one language, as one proud patriotic nationality, in one country” – hence, Satu Bahasa, Satu Bangsa, Satu Negara.

KijangMas


Actions

Information

4 responses

23 11 2012
chol fat

Bahasa Malaysia bahasa kita
Bangsa Malaysia bangsa kita
Malaysia negara kita semua

29 11 2012
Sentosa

Setuju.

Hormatkan lah dan patuhi lah Perlembagaan negara kita sepenuhnya supaya kita semua boleh hidup aman dan sentosa selama lamanya.

28 11 2012
Zorro

Folks,

Every time you visit here, look at the Live RSS Traffic Feed up there. Visitors from all over the world come to this blog. From as far away as Russia and Eastern Europe, too.

It’s a wide audience for you to express your views in here. Do leave a few words. Whatever they may be. Pro or anti what are being said. Personally, I’d love to hear your views. I’d try to do so more often in the future, too.

4 03 2016
nyanaruasno

Pengakuan tulus dari saya sendiri Bpk Nyana Ruasno.saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,
serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada KI JONGGOL,saya kerja sebagai PEMBATU HONGKONG selama 7 tahun di HONGKONG ,
dengan gaji lebih kurang 2.jt /bln,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,apalagi setiap bulan harus mengirim uang dikeluarga di jawa barat, sudah lama saya mengetahui roomnya ini,
juga sudah lama mendengar nama besar AKI, tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal seperti itu, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng tetapi kemarin waktu pengeluaran, saya coba2 pasang angka 6D benar2 tidak percaya dan hampir pingsang,
angka yang di berikan KI JONGGOL ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di HONGKONG, tidak ada ongkos pulang,terus beliau mebantu kasih angka 6D, lansung saya disuruh mendaptar jadi member mulanya saya tidak percaya, mungkin angka ini keluar,
tapi dengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan ternyata tembus….!!!sekali lagi terima kasih banyak KI JONGGOL, saya sudah kapok kerja jadi pembantu,rencana minggu depan mau pulang aja ke jawa barat,,buat AKI,saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI.
yng ingin minta angka goib dan pesugihan silakan hubungi KI JONGGOL Di Nomr ini 0852-1654-8879 terima kasih….????>>>ATAU KLIK DISINI

Leave a comment