Lagi Mengenai BAPAK VERNAKULAR

17 10 2012

 

 

HIDUP BAPA VERNAKULAR MALAYSIA ! ! !

HIDUP SEKOLAH …. CIIIIIIIIIIIINAAAAAAAAAA !

 

 

  • KUALA LUMPUR – Malaysia adalah satu-satunya negara di luar China yang mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.
  • Perdana Menteri yang menggambarkan ia sebagai kepentingan besar, berkata tiada satu pun negara di rantau ini, sebagai contoh, mengiktiraf pendidikan Cina.
  • “Kita adalah satu-satunya negara di luar China yang mempunyai pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. Kita telah mengiktiraf pendidikan Cina di Malaysia, dan saya fikir ia adalah besar, mempunyai kepentingan yang besar.
  • “Sila lihat dalam konteks itu, dalam perspektif bahawa kita telah mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem (pendidikan) kebangsaan, katanya semasa sejam diwawancara oleh penyampai radio Melody FM, stesen radio Astro berbahasa Cina kedua, di sini hari ini.
  • Najib merupakan tetamu stesen radio itu untuk segmen ‘Melody FM Morning Boss’ bersama penyampai Chui Ling dan Jentzen Lim. – Bernama


Actions

Information

3 responses

17 10 2012
Ruzain Reza

1 Malaysia 3 Sistem Pendidikan. Pelik tapi benar. 1 Malaysia 1 Sekolah.

17 10 2012
Antihipokrit

Dia ni elok bertanding di kawasan Cina je.. tok sah lah bertanding kat kaw Melayu. Sepatutnya sbg PM dia ajar bangsa yg tak mengenang budi ni nilai2 nasional. Bukan menggalakan perpecahan. Dia je syok sendiri kata takde perpecahan. habis tu dlm FB bukan main Cina2 tulis kutuk melayu tu apa? PERPADUAN ke?

19 10 2012
Tanpa Nama

Saya yaakin akan tiba masanya bila timbul seorang pemimpin yang tegas dan berani melaksanakan sistem sekolah satu aliran.

Lagi cepat lagi baik. Harap jangan sampai terdesak oleh keadaan yang runcing.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: